X  Używamy plików cookie i podobnych technologii w celach statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.  Dowiedz się więcej. 

MUST SEE MUST BE

W paśmie MUST SEE MUST BE znajdą się wyselekcjonowane przez nas tytuły, które wobec natłoku powstających każdego roku produkcji mogły umknąć uwadze nawet najbardziej wnikliwych kinomanów.

Wybrane filmy wyróżniają się wnikliwą analizą tematów ważnych z perspektywy współczesnego widza czy też oryginalną oprawą wizualną. Pokażemy zarówno premierowe tytuły, jak i te, które zaledwie przemknęły przez repertuary polskich kin, nie doczekawszy się uznania, na które zasługują.

„Moje ulubione ciasto” stworzone przez duet irańskich twórców przedstawia historię dwojga 70-latków, którzy przełamują narzucone w ich kraju schematy, aby każdego dnia czerpać radość z życia.

Bohaterki „Wspomnień płonącego ciała” po latach przełamują tematy tabu i odkrywają siłę swojej kobiecości.

„Toll” to obraz poświęcony samotnej matce, która z powodu trudnej sytuacji finansowej decyduje się na współpracę z lokalną grupą przestępczą.

„Raj w płomieniach” jest natomiast opowieścią o trzech porzuconych dziewczynkach, które próbują okłamać miejscowych przedstawicieli opieki społecznej, aby uniknąć rozłąki.

„Nasze królestwo” to opowieść o genezie konfliktu w niewielkiej społeczności na Korsyce, który szybko przeradza się w groźną wojnę. Jeden z filmów konkursowych sekcji Un Certain Regard na tegorocznym festiwalu filmowym w Cannes.

„Three Kilometers to the End of the World”, czyli tegoroczny zdobywca Palmy Queer, jest historią o poszukiwaniu akceptacji i zrozumienia w konserwatywnej rodzinie.

„Motel Destino” to erotyczny thriller wzorowany na brazylijskim kinie lat 70., który trzyma widzów w napięciu od pierwszej do ostatniej minuty. Jeden z filmów tegorocznego konkursu głównego w Cannes.

„Bulion i inne namiętności” z udziałem Juliette Binoche to wyjątkowe połączenie kina romantycznego i kulinarnego, które przenosi widzów w świat XIX-wiecznych przyjęć i potraw. Jeden z filmów tegorocznego konkursu głównego w Cannes.

„Ostatnie lato” to przewrotna historia romansu dojrzałej kobiety sukcesu i siedemnastoletniego Theo, syna jej męża z poprzedniego małżeństwa, który pewnego dnia wprowadza się do ich domu w Paryżu.

„Jutro będzie nasze” opowiada o sile kobiet, ich solidarności, a także o skomplikowanych relacjach międzyludzkich. Film łączy w sobie humor i włoskie ballady, a jednocześnie zwraca uwagę na aktualne problemy społeczne.

W „Punktach zwrotnych” publikującego pod pseudonimem pisarza odwiedza tajemniczy człowiek, który podaje się za dziennikarza. Nieoczekiwana wizyta okazuje się początkiem  trzymających w napięciu wydarzeń.

„Return to Reason” to eksperymentalny, surrealistyczny projekt, będący zrekonstruowaną wersją dzieł Mana Raya, który zachwyca warstwą wizualną i symboliczną.

„Humanitarna wampirzyca poszukuje osób chcących popełnić samobójstwo” to zaskakująca komedia grozy, oferująca widzom zupełnie nowe spojrzenie na krwiożercze istoty. Sasha może bowiem żywić się krwią wyłącznie tych ludzi, którzy wzbudzają w niej współczucie.

„Chłopiec i czapla” to wyczekiwana przez widzów na całym świecie animacja Hayao Miyazakiego, opowiadająca o sile wyobraźni, relacjach międzyludzkich i przemijaniu. Jej bohater, młody Mahito, przenosi się wraz z mówiącym ludzkim głosem ptakiem do magicznego świata.

W „Niech to diabli!” osiemnastolatek, który większość czasu spędza na imprezowaniu z grupą przyjaciół, musi zmierzyć się z nagłą śmiercią ojca i przejąć opiekę nad swoją młodszą siostrą.

Zapraszamy na wyjątkowe seanse, które skłaniają do refleksji i wywołują całe spektrum emocji.

W programie:

  1. Moje ulubione ciasto, reż. Maryam Moghadam, Behtash Sanaeeha, Iran, Francja, Szwecja, Niemcy, 2024, 96’
  2. Wspomnienia płonącego ciała, reż. Antonella Sudasassi Furniss, Kostaryka, Hiszpania, 2024, 90’
  3. Toll, reż. Carolina Markowicz, Brazylia, Portugalia, 2023, 101’
  4. Raj w płomieniach, reż. Mika Gustafson, Dania, Finlandia, Szwecja, Włochy, 2023, 108’
  5. Nasze królestwo, reż. Julien Colonna, Francja, 2024, 108’
  6. Three Kilometers to the End of the World, reż. Emanuel Parvu, Rumunia, 2024, 105’
  7. Motel Destino, reż. Karim Aïnouz, Brazylia, Francja, Niemcy, 2024, 112’
  8. Bulion i inne namiętności, reż. Tran Anh Hung, Francja, 2023, 135’
  9. Ostatnie lato, reż. Catherine Breillat, Francja, 2023, 104’
  10. Jutro będzie nasze, reż. Paola Cortellesi, Włochy, 2023, 118’
  11. Punkty zwrotne, reż. David Marques, Hiszpania, 2024, 90’
  12. Return to Reason, reż. Man Ray, Francja, 2023, 70’
  13. Humanitarna wampirzyca poszukuje osób chcących popełnić samobójstwo, reż. Ariane Louis-Seize, Kanada, Francja, 2023, 89’
  14. Chłopiec i czapla, reż. Hayao Miyazaki, Japonia, 2023, 124’
  15. Niech to diabli!, reż. Louise Courvoisier, Francja, 2024, 90’

W tym dziale również

Google Translate

Aktualności Tofifest