X  Używamy plików cookie i podobnych technologii w celach statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.  Dowiedz się więcej. 

Katarzyna Kasia i Karolina Korwin-Piotrowska o fenomenie „Barbie”. Prezentujemy pasmo Plastic Fantastic? na Tofifest!

PLASTIC FANTASTIC? to wyjątkowa niespodzianka dla naszych widzów. W ramach specjalnego pasma festiwalu pokażemy wybrane produkcje, które zainspirowały Gretę Gerwig do zrealizowania najpopularniejszego filmu zeszłego lata.

Mogłoby się wydawać, że o „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig powiedziano już wszystko. Sukces kasowy filmu przywrócił nadzieję na powrót widzów przed ekrany kin, a jego formuła i przekaz znalazły zarówno zagorzałych przeciwników, jak i oczarowanych zwolenników. W ramach TOFIFEST chcemy jednak zwrócić uwagę publiczności na proces powstawania tej produkcji. Spośród listy zawierającej ponad 30 filmów, które Greta Gerwig określiła jako swoją inspirację, do pasma Plastic Fantastic? wybraliśmy te, naszym zdaniem, najciekawsze, wypełnione niezwykłą scenografią, muzyką i barwnymi postaciami — dokładnie tak, jak „Barbie”.

Widzów zapraszamy na wyjątkowe spotkanie z publicystką Katarzyną Kasią i krytyczką filmową Karoliną Korwin-Piotrowską, które podzielą się swoją opinią na temat fenomenu „Barbie”. Czy to prawdziwy feministyczny manifest, czy może kolorowa wydmuszka? To i wiele innych pytań możecie zadać naszym gościniom już 25 czerwca!

W paśmie Plastic Fantastic? zobaczymy m.in. filmy wybitnego francuskiego filmowca — Jacques Demy zabierze widzów w podróż pełną muzyki i kolorów. „Parasolki z Cherbourga” z olśniewającą Catherine Deneuve w roli głównej to historia miłosna, która uświadamia nam, że nawet największe uczucie może zmienić się z biegiem lat. „Panienki z Rochefort” przedstawiają historię uzdolnionych artystycznie sióstr, które zakochują się w mężczyznach zatrzymujących się przejazdem w ich miasteczku. „Sklep z modelkami” to natomiast raj dla fotografów, a także dla George’a, który wydaje ostatnie pieniądze, aby wykonać pamiątkowe zdjęcie pięknej Loli.

„Czerwone trzewiki” Emerica Pressburgera i Michaela Powella są symbolem opowieści o karierze primabaleriny, która staje przed trudnym wyborem, gdy zakochuje się w kompozytorze baletu.

„Cały ten zgiełk” Boba Fosse’a jest z kolei autobiograficzną historią opowiedzianą z przymrużeniem oka, w której uzdolniony choreograf mierzy się ze swoimi nałogami.

Zapraszamy na barwne seanse i przewrotną dyskusję!

W programie:

  1. Parasolki z Cherbourga, reż. Jacques Demy, Francja, 1964, 92’
  2. Panienki z Rochefort, reż. Jacques Demy, Francja, 1967, 124’
  3. Sklep z modelkami, reż. Jacques Demy, Francja, USA, 1969, 90’
  4. Czerwone trzewiki, reż. Michael Powell, Emeric Pressburger, Wielka Brytania, 1948, 135’
  5. Cały ten zgiełk, reż. Bob Fosse, USA, 1979, 123’

W tym dziale również

Google Translate

Aktualności Tofifest