X  Używamy plików cookie i podobnych technologii w celach statystycznych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.  Dowiedz się więcej. 

Pomykała, Dziędziel i Oscary, czyli 20 lat Warszawskiej Szkoły Filmowej na 22. MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze!

fot. MCharyton Photography

Z okazji 20-lecia działalności Warszawskiej Szkoły Filmowej na 22. edycji MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze pokażemy najlepsze filmy zrealizowane przez jej studentów. Zobaczymy szkolne projekty nominowanych do Oscara Doroty Kobieli i Tadeusza Łysiaka, a także studenckie filmy z udziałem takich gwiazd, jak Katarzyna Figura czy Danuta Stenka. Gośćmi festiwalu, którzy spotkają się z widzami po poszczególnych projekcjach, będą m.in. Marian Dziędziel, Dorota Pomykała, Aleksander Pietrzak, Maciej Ślesicki i Cezary Orłowski. Wstęp na spotkania pozostaje bezpłatny dla naszej publiczności.

Założona przez Macieja Ślesickiego, reżysera, producenta i scenarzystę oraz aktora Bogusława Lindę Warszawska Szkoła Filmowa w ciągu 20 lat działalności wykształciła setki młodych filmowców. Wielu z nich odniosło spektakularne sukcesy na krajowych i międzynarodowych festiwalach, a nawet otrzymało nominacje do Oscara. Studentów wspierają też największe gwiazdy polskiego kina. W etiudach pojawili się m.in. Katarzyna Figura, Danuta Stenka, Dorota Stalińska, Dorota Pomykała czy Marian Dziędziel.

Najpierw od podstaw zbudowaliśmy nowoczesną szkołę filmową, a potem dostaliśmy dwie nominacje do Oscara dla studentów i kolejną dla absolwentki. Wygrywaliśmy Gdynię i dziesiątki innych festiwali, a teraz nasze filmy znalazły się w specjalnym paśmie poświęconym Warszawskiej Szkole Filmowej na 22. MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze. Produkujemy coraz więcej filmów fabularnych... Jak na pierwszych 20 lat, to chyba całkiem nieźle! Nie mogę się doczekać, co będzie dalej – mówi Maciej Ślesicki, założyciel Warszawskiej Szkoły Filmowej.

W ramach MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze oddamy głos młodym twórcom, którzy stawiali w Warszawskiej Szkole Filmowej pierwsze kinowe kroki. Sekcję podzieliliśmy na trzy bloki tematyczne:

„Pałeczka pokoleń: gwiazdy u studentów Warszawskiej Szkoły Filmowej”

„Mocna kawa wcale nie jest taka zła” to historia ojca i syna, którzy są zbyt uparci, by pogodzić się po kilkunastu latach rozłąki. Kiedy chłopak wykonuje pierwszy krok, pomaga mu nowa partnerka ojca.

W filmie „Jestem” poznajemy mamę Bartka, młodego mężczyzny z zespołem Downa, która chce przygotować syna na to, co najgorsze, a jednocześnie nieuchronne: własną śmierć.

Tytułowe „Techno” staje się odskocznią dla mężczyzny, który opiekuje się chorującą na Alzheimera żoną.

„Hańba” opowiada o młodej kobiecie, która zachodzi w ciążę. Szuka wówczas wsparcia w swoim bracie; rodzeństwo postanawia ukryć prawdę przed otoczeniem.

„Z Warszawskiej Szkoły Filmowej na festiwale i Oscary”

Wyróżniania na całym świecie, m.in. nominacją do Oscara, „Sukienka” opowiada historię Julii, która cierpi na karłowatość, a całe jej życie podyktowane jest odmiennym wyglądem nieakceptowanym przez społeczeństwo.

Nominowana do Oscara „Nasza klątwa” to opowieść małżeństwa, które stara się oswoić z chorobą, jaka spotkała ich niedawno narodzonego synka.

„Serce na dłoni” opowiada historię mężczyzny w średnim wieku, którego największym pragnieniem jest znalezienie prawdziwej miłości.

„Szczeliny” to historia kobiety, która zmaga się z depresją poporodową. Wraz ze swoim mężem decyduje się na przeprowadzkę do domu rodzinnego, gdzie spotyka dawną miłość.

Tytułowe „Galerianki” to określenie stosowane wobec grupy nastolatek, które spędzają większość czasu w centrum handlowym, oferując mężczyznom usługi seksualne w zamian za pieniądze.

„Z Warszawskiej Szkoły Filmowej do kina”

Zrealizowany przez czterech reżyserów, w tym Macieja Ślesickiego, film „kRAJ” z udziałem Mariana Dziędziela i Tomasza Włosoka to opowieść o problemach współczesnej Polski z przymrużeniem oka.

W programie:

  1. Sukienka, reż. Tadeusz Łysiak, Polska, 2020, 28’
  2. Techno, reż. Tadeusz Łysiak, Polska, 2017, 23’
  3. Mocna kawa wcale nie jest taka zła, reż. Aleksander Pietrzak, Polska, 2014, 49’
  4. kRAJ, reż. Maciej Ślesicki, Mateusz Motyka, Veronica Andersson, Filip Hillesland, Polska, 2021, 103’
  5. Nasza Klątwa, reż. Tomasz Śliwiński, Polska, 2013, 27’
  6. Szczeliny, reż. Magdalena Gajewska, Polska, 2021, 30’
  7. Jestem, reż. Cezary Orłowski, Polska, 2024, 21’
  8. Hańba, reż. Tomasz Gąsiorowski, Polska, 2023, 26’
  9. Serce na dłoni, reż. Dorota Kobiela (DK Welchman), Polska, 2006, 10’
  10. Galerianki, reż. Katarzyna Rosłaniec, Polska, 2006, 30’

W tym dziale również

Google Translate

Aktualności Tofifest