„Bo we mnie jest seks”, czyli herstoria Kaliny Jędrusik. „Bo we mnie jest seks” to film stworzony przez kobiety i opowiadający o kobietach. Reżyserka Katarzyna Klimkiewicz, zdecydowała się na opowiedzenie historii Kaliny Jędrusik w niecodzienny i nieszablonowy sposób, bawiąc się estetyką i wrażliwością lat 60. Więcej »

„Czy wszystko OK?” — spotkanie z reżyserem Konradem Aksinowiczem. Czy wszystko OK? — To było pierwsze pytanie, które padło podczas spotkania z reżyserem „Powrotu do tamtych dni” Konradem Aksinowiczem. Zadał je reżyser do milczącej tuż po seansie publiczności. Więcej »

Najważniejsza jest rodzina, czyli kilka słów o filmie „Chrzciny” w reżyserii Jakuba Skoczenia . 30 czerwca na 20. MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze odbył się pokaz filmu „Chrzciny” w reżyserii Jakuba Skoczenia — twórcy filmów i cykli dokumentalnych. „Chrzciny” są jego fabularnym debiutem, który znalazł się w tym roku w konkursie From Poland. Więcej »

Rodzaj miłości

Kind of Loving, A · reż. John Schlesinger
Wielka Brytania 1962, 112’

Pokazy

01/07, 10:00 · Kino Centrum

Film to starannie przemyślany romans, który rozgrywa się w przemysłowej strefie angielskiego Lancashire. Bohaterami opowieści są Vic (Alan Bates) i Ingrid (June Ritchie), którzy pracują w tej samej fabryce. Vic pracuje jako kreślarz i interesuje go wyłącznie fizyczna strona związku ze swoją kobietą (Ingrid). Ona z kolei pracuje jako maszynistka i poszukuje prawdziwej miłości w mężczyźnie, którego wybrała. W starannie wystudiowanych ujęciach widzimy spotkania pomiędzy Vickiem i Ingrid. Żadne z nich nie jest jednak w stanie przewidzieć ich skutków. Ingrid zachodzi w ciążę, a ten bezsporny fakt stanie się prawdziwą próbą siły ich związku, przerastającą wszelkie wyobrażenia.

Reżyser:John Schlesinger
Scenariusz:Willis Hall, Keith Waterhouse
Muzyka:Ron Grainer
Zdjęcia:Denys N. Coop
Montaż:Roger Cherrill
Obsada:Alan Bates, June Ritchie, James Bolam, Thora Hird, Jack Smethurst

John Schlesinger (1926-2003) — czołowy przedstawiciel brytyjskiego kina „młodych gniewnych”. Debiutował krótkometrażowym dokumentem Terminus w 1961 roku, który przyniósł mu Nagrodę Brytyjskiej Akademii Filmowej. Potem przyszły kolejne sukcesy — świetna komedia Billy Kłamca, melodramat Darling\" (1965) i stylowa adaptacja Hardy’ego Z dala od z zgiełku (1967). Od 1969 roku tworzył głównie w Hollywood, gdzie zrealizował tak słynne filmy jak Nocny kowboj (1969) czy Maratończyk (1976). John Schlesinger uważany jest za jednego z najwybitniejszych reżyserów o dużym dorobku filmowym i nagradzanego wieloma nagrodami — Oscarem, Złotym Niedźwiedziem i wielokrotnie Nagrodą BAFTA.