„78 Days” i „Chłopi” zwyciężają 22. MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze! Zwycięzcą konkursu głównego On Air został film „78 Days” Emiliji Gašič, a konkursu From Poland — „Chłopi” DK Welchman i Hugha Welchmana. Więcej »

Aktor a reżyser – spotkanie po projekcji „Wariatów”. Piątego dnia 22. MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze odbyło się spotkanie z reżyserem Janem Jakubem Kolskim oraz aktorami Alicją Stasiewicz i Lechem Mackiewiczem w ramach projekcji „Wariatów” z konkursu From Poland. Więcej »

„Jestem ulepiona z nadziei” – spotkanie z Martyną Wojciechowską. W festiwalową sobotę odbył się pokaz specjalny filmu „Hope” w reżyserii Martyny Wojciechowskiej i Ewy Marcinkowskiej. Więcej »

Eastern Drift

Eastern Drift · reż. Šarūnas Bartas
Litwa, Francja, Rosja 2010, 111’

Pokazy

27/06, 22:15 · Baj Pomorski – sala A

28/06, 15:15 · Baj Pomorski – sala A

Trailer

Genia robi interesy z rosyjską mafią. Przed opuszczeniem Litwy i udaniem się ze swoją dziewczyną na Zachód wyjeżdża po raz ostatni do Moskwy, aby odebrać należne mu pieniądze. W Moskwie mieszka Sasha – jego wieloletnia kochanka i piękna prostytutka z wyższych sfer – z którą łączy go silny związek. Obojgu przyjdzie wziąć udział w wielkim pościgu, gdy Genia zabija ojca chrzestnego rosyjskiej mafii i policjanta...

W 2010 roku film otrzymał nagrodę Srebrnego Żurawia w kategorii Najlepszego Filmu Fabularnego na litewskiej gali nagród filmowych. W tym samym roku otrzymał nagrodę za Najlepszy Film z Krajów Bałtyckich na FF Black Nights w Tallinie.

Reżyser:Šarūnas Bartas
Scenariusz:Šarūnas Bartas
Muzyka:Alexander Zekke
Zdjęcia:Audrius Kemežys, Dmitri Ermakov
Montaż:Danielius Kokanauskis
Obsada:Klavdia Koršunova, Šarūnas Bartas, Eliza Sednaoui, Erwan Ribard

Šarūnas Bartas (urodzony w 1964) — litewski reżyser filmowy, jeden z najbardziej cenionych reprezentantów tamtejszej kinematografii. Ukończył Państwowy Instytut Kinematografii Federacji Rosyjskiej (WGiK) w Moskwie. Debiutował filmem dyplomowym — krótkometrażowym Tofolaria oraz niepełnometrażowym For the Remembrance of Last Day (1989). W filmie Trzy dni (1991) twórca jeszcze bardziej udoskonalił swój własny język kina. Za ten film otrzymał nagrodę od koła ekumenicznego na FF w Berlinie (1992) oraz nagrodę FIPRESCI za oryginalny styl filmowy. Na MFF w Berlinie pokazano jego Korytarz (1994), natomiast Nas niewielu (1995) oraz Dom (1997) pokazano w ramach programu Other Point na FF w Cannes.